Reklama
 
Blog | Pavel Hacker

Bobule a ČSOB aneb filmové a televizní PR

Pokud zrovna klientův provoz nehoří a v dýmu zahalení  reportéři nedělají rozhovory s přidušenými hasiči, je PR přístup do televize poměrně obtížný. Zkrátka je to taková Media Relations meta.

Dostat klienta do kina jinak než v reklamách před filmem nebo prostřednictvím
Product Placementu, to je snad ještě větší umění. Jsou nicméně 2 společnosti, které mě překvapily tím, že se jim to povedlo v míře často neviděné. Jmenují se Vinařský fond a ČSOB.

Nejsem s to polemizovat o potížích tuzemských vinařů, mají jich určitě hodně. Řada z vinařů je určitě nespokojená s tím, co se pro propagaci a podporu jejich práce děje, ale poslední krok Vinařského fondu (a, přesněji řečeno, údržbářů značky Vína z Moravy, vína z Čech) by měli ocenit. Ten PR krok se jmenuje Bobule a je to celovečerní film, který je až překvapivě příjemný. Ačkoli mám Mirku Spáčilovou rád, tak víc dám na odezvu recenzentů z portálu ČSFD.cz (ano, komunitní web), kteří neprosluli zrovna vybíravostí v kritice, a jejich hodnocení filmu je velmi pozitivní. Takže celá symbióza filmařů, vinařů a lidí z propagace (pokud vím, Bioscop) zafungovala velmi dobře. Velká vlna chvály se na film od těchto recenzentů valí díky herečce Tereze Voříškové, ale proč ne, že.

Druhý PR počin mě donutil se po dlouhé době dívat na televizi. V němém úžasu a nábožné úctě jsem zíral na hodinový dokument Proměna údolí, který 27.3. od 20 hodin vysílal druhý kanál naší veřejnoprávní stanice. Na webu ČT je dokument popsán takto:

Reklama

Dokumentární film zachycuje proměnu radlického údolí v letech
2004-2007. Přináší svědectví o skutečném rozrůstání města, stvoření
nové krajiny a výstavby největší administrativní budovy v Praze podle
projektu architekta Josefa Pleskota. Režie M. Šandová

O faktu, že se jedná v dobrém řečeno o propagandistický pořad ČSOB, v němž dlouhé minuty hovoří generální ředitel banky Pavel Kavánek, nikde ani slovo. Zkrátka z pohledu pracovníka Public Relations zaviděníhodný úspěch. Členové Rady České televize by se ali asi měli spíše svým pohledem podívat, zda skutečně pokud hovoří [cituji web ČT] "…stavbyvedoucí, architekt i bankovní šéf", tak "Jejich výpovědi
mají blízko k sebepropagaci, nikdy ale tuto hranici zcela nepřekročí."