Reklama
 
Blog | Pavel Hacker

Dobrý vtip, nebo urážka českého národního pokrmu?

Potenciál značky McDonald pro virální marketing je značný (především díky podle mě hrůzostrašnému klaunu Ronaldu McDonaldovi), v českém prostředí dosud ale zůstával nevyužit. Až dodnes. Dobrý virál způsobuje kontroverzi - a McDonaldu se tak povedl dobrý virál.

McDonald´s hyzdí výhled do Šárky a Vodičkovu ulici už 15 let. Mnoha
obyvatelům Prahy se to nelíbí, a ještě více obyvatelům v jeho
restauracích chutná. Podobně rozdílné jistě budou názory na spot s vysokým virálním potenciálem. Nenechte si ho ujít níže.

 

Reklama

Malý dodatek na závěr: všimněte si stopáže. Ačkoli by spot jistě šel prostříhat, internet nabízí prakticky zdarma celé násobky klasického třicetisekundového spotu. O argument víc, proč být online? I když McDonald´s jako inzerentovi určitě stačí to, že link na tenhle příspěvek s videem můžete poslat e-mailem, instant komunikátorem, zalinkovat na jagg (linkuj, vybrali.sme…), umístit do své del.icio.us databáze, stáhnout si ho na disk a odeslat jako přílohu, natočit svou verzi a umístit ji třeba na pan.ora.ma… A to, že tenhle spot může vidět 4 306 865 lidí, a ti, kteří ho uvidí, se na něj podívají záměrně, nikoli v mezeře mezi tím, co chtěli skutečně sledovat.