Reklama
 
Blog | Pavel Hacker

Co dokáže sociální síť aneb svatba v přímém přenosu

"Sociální síť" a "komunita", nebo nedejbože "management komunit", to jsou módní slova. Jelikož málokdo tuší, co a jak si se sociálními sítěmi počít, je taky módní říkat, že nefungují (konzistentně, tedy pořád a se setrvalou hladinou despektu, to říká Daniel Köppl, a má proto bod za neměnnost názoru). Sociální síť ale opravdu dokáže hodně - například zpravodajsky pokrývat svatbu.

Svatba to byla poměrně standardní. Nevěsta a ženich, rodiče, svědkové. Prarodiče, tetičky a strýčkové, sestřenice a bratranci, družičky nebyly, ale můžete si je přimyslet. Odehrávala se v Brně. Lišila se jen v jednom bodě: ženich byl znalý práce se sociální sítí. A také věděl, jak si může jejím použitím usnadnit život.

Problémy se svatbou jsou v zásadě pořád stejné: nejhorší je dostat všechny vybrané ve správný čas na správné místo, nedostat tam ty, kteří tam být nemají, i když si myslí, že by tam být měli, a to tak, aby se neurazili. Dále se samozřejmě nikdy nic nestíhá a zpravidla se někdo důležitý opije. Obvykle se urazí ti, kteří nejsou pozváni na některou část svaté trojice svatební obřad – oběd v rodinném kruhu – večírek. Na večírku se pak sblíží ti, kteří se doposud nenáviděli, utvoří se několik párů, stávající páry se pohádají nebo rovnou rozejdou a někdo sdělí sestry bratrance synovi z druhého manželství, že mu rozbije hubu.

 

Reklama
Twitter.jpg

Sociální síť tedy může pomoci:

– sdělit času a místa všem, a to podle toho, do které skupiny (obřad – oběd – večírek / kombinace) patří, a to zdarma a s možností snadno účast potvrdit či zamítnou či jinak reagovat

– umístit informace o dopravě, ubytování apod. včetně všech jízdních řádů, map, cen, sdružování do automobilů apod.

– seznámit všechny již předem, čímž odpadnou trapné okamžiky typu kerej ty seš a může se jít rovnou na panáka

– po svatbě se všichni mohou pospojovat do nových malých subsítí, např ti, kteří si skvěle popovídali, ale zapomněli si říct o kontakt, se snadno najdou

– fotografie nemusí nešťastný pár promítat šestadvacetkrát, ale umístit je do galerie, kterou dle svého uvážení (zne)přístupní účastníkům svatby i kamarádům

Pochopitelně, abyste mohli sociální síť využít, musíte v ní taky být. To je takové malé popíchnutí pro značky. Ženich byl v několika, ale zvolil Facebook – jakožto nejprogresivnější a nejlepší platformu a taky místo, kde již měla profily většina jeho kamarádů. Co udělal? Vytvořil skupinu (group) "svatba", přizval do ní plánovaně zvané s profily. Vytvořil skupinu večírek. Využil aplikací pod Facebookem, jako je galerie. Použil na jiné stránce Google Maps mashup, aby ukázal čas a místo. To vše cca za 20 minut.

V další sociální síti, Twitteru , pak umisťováním drobných textíků a jejich automatickým rozposláním dál celá skupina účastníků vytvořila takový online přenos. Jen místo "góóóól" se virtuálně křičelo "ANO!".

Jistě, svatba. Ale k čemu je to dobré v marketingu? Zkuste si za "svatba" dosadit například "náš nový produkt jde zítra na trh", "pořádáme zítra tiskovou konferenci" nebo "zítra se koná akce, kterou sponzorujeme". Už?

P.S. Všechno nejlepší do života ať vám to, Adame, vydrží do smrti smrťoucí!